19900327

Alla inlägg under juli 2010

Av Jenny Burman - 5 juli 2010 16:39

idag far jag och Melvin till mormor får vi se hur länge vi blir kvar .

Ska ringa faxe i morgon och försöka prata lite med dom och se hur fort vi kan få tagi en lägenhet av dom .

Vart inte att jag ringde idag nämligene eftersom Melvin har varit på vrång humör och skrikit så fort mamma lämnat honom , han har velat lega vid bröstet konstant idag .


Jaja , nu ska jag packa ihop så beger vi oss snart :p


Ha´de

Av Jenny Burman - 4 juli 2010 11:22

.... dag kan man ju säga att det var igår , eller det var jobbigt varmt iaf .

Herregud , 30 grader i skuggan det är inte konstigt man svettades som en gris :p

Iaf så drog jag och Melvin ut till Sandarne igår , när vi åkte genom stan så såg vi Melvins morbror som ahn ännu inte hunnit träffa så vi vände och stannade till så han skulle få se mammas prins :)

Så då åkte jag på att köra honom och hans kompis till Stenö , fast det gjorde ju inget ligger ju bara typ 2 kilometer från dit jag skulle så , kanske inte en så långt :p

Iaf , tror att ahn tyckte Melvin va fin iaf , dom kollade mkt på honom och satt där bak och pratade om ngt , riktigt vad vet jag inte :p hehe ,

Sen åkte vi som sagt till Faster , där vad det livat , hehe , nej men där var både Evelina och mannen Ebou tror jag att hans namn stavas , pappa och Monica och så självklart Annelie och Bengt .

Vart en låååång dag i solen för mig och en lååång dag i skuggan för melvin med moffa och med Evelina :p hehe

Vart även bjuden på mat , köttfärssås och spaghetti , mumma :) Det tackar man för .

Sen for vi hemåt jag och Melvin och även moffa och Monica drog sig hemåt för att hämta ungarna som tydligen inte hade fått följa med eller velat följa med .

Jag och Melvin tog vägen förbi Korshögen för att kolla om Melvins käre far och Freddan var där och det var dom , även dom svettiga och jobbigt varma så vi bestämde att vi skulle åka till ngn sjö för att bada , så sagt och gjort , vi hoppade in i bilen och åkte förbi hemma så dom fick byta om sen for vi till vattnet :)

Jag doppade så klart bara benen eftersom jag inte får bada , lite jobbigt i denna värme att inte få bada men men det gick bra ändå , det fläktade så skönt vid vattnet så jag blev lite nerkyld ändå :p

Sen for vi hem så dom fick klä på sig igen , skjutsade Freddan , åkte med Berta så hon fick doppas sig även hon , det gillades skulle jag tro :p

Sen hem , slå sig ner i en instägnd sviiiin varm lägenhet , var bara att slita av sig kläderna , öppna dörren , slå på fläktarna och försöka röra sig så lite som möjligt .

Sen åt vi lite mat , Viktors far tittade förbi som var hos grannen och tog ngn öl , sen bestämde vi oss för att det inte går att sitta i denna värme med ett barn som bara skriker så vi gick ut och pratade lite med grannen , Melvins farfar , Lennart och Bosse .

Och simsalabim (eller hur det stavas) så lugnade Melvin ner sig .

Stod ett tag och pratade om den OTROLIGT höga standarden på lägenheterna (NOT) och det konstiga folket som flyttat hit , sen begav vi oss in igen i tron om att det skulle ha fläktat ur lite men det var extremt varmt fortfarande , melvin började skrika och grina så han far bestämde sig för att gå ut igen och se om han lugnade sig , och mkt riktigt han somnade till och med så ena är han bara väldigt grinig eller så var det föööör varmt här inne igår så det vart jobbigt åt honom . Men vad ska man göra liksom vi gör allt vi kan för att det inte ska vara så vamrt här men det går liksom inte , vad vi än gör så rinner svetten av en när man är här inne .

Både jag och Viktor har tröttnat på detta och alla jävla äckliga silverfiskar och mjölbaggar eller va faan dom heter så på måndag ska jag ringa faxe och snacka lite med dom och sen ska vi se om vi tittar på ngt nytt och sen ringer Erik och snackar med honom .

Jaja det märks hur det blir .


Idag iaf så kanske det blir ännu en tur till Sandarne för idag kanske Faster Lena , Olle och Lina skulle komma upp och även dom vill väl se mamma och pappas lilla prins :)

Nu ska jag öppna dörren igen och slå på fläktarna så får vi se om det blir kyligare annars åker jag till Alfta redan idag och sover över .


Ha´de

Av Jenny Burman - 3 juli 2010 09:45

Melvin är nybadad och mamma nyduschad , nu blir det tutten och sen ska mamma klä på sig så drar vi till Sandarne sen och hälsar på faster Annelie .

Evelina och hennes man är ju uppe så måste ju dit så dom får träffa Melvin  och så jag får träffa mannen , har ju aldrig träffat honom :)

Även moffa har letat sig från Järvsö och till Sandarne så han ska även han få träffa Melvin .

Nej nu drar jag :)

Ha´de

Av Jenny Burman - 2 juli 2010 15:30

 

Två veckor gammal , ja det är våran pojk det .

Herregud va fort tiden går , vart har dessa två veckor tagit vägen :o

Ska tiden gå så här fort så kmr han ju snart vara 18 år och jag kmr inte ha ngt att säga till om längre .

Ja nu förstår jag vad dom menar med att tiden går fort när man väl fått ut dom små liven .

Jaja , idag är det alltså fredag då , sista jobbdagen denna vecka för Viktor .

Det betyder att i morgon blir Viktor med på morgonmyset med mig och Melvin och Viktor och Melvin får lite mer tid till varann och jag slipper göra allt själv , endasst positiva saker alltså .

Inte för att jag tycker att det är spec jobbigt att vara ensam om dagarna eftersom Melvin är så snäll men det är alltid kul när man kan hjälpas åt :)

Och jag vet ju att Viktor gillar att umgås med sin son så jag vet att han blir glad nör han kan vara hemma med oss .

Sen är det inte säkert han sitter hemma med oss hela helgen bara för att han är ledig för han kanske skulle träffa Freddan en sväng och så skulle han kanske hjälpa Micke med att lufta bromsarna på bilen eller ngt men iaf , bara det att vi kan ligga i sängen en sväng på morgonen och mysa alla tre betyder ju mkt :)


Nu börjar värmen leta sig in i lägenheten igen , det är ändå kanska svalt på förmiddagarna och mitt på dan men nu så här vi två tre tiden så börjar värmen sippra in i denna skit lägenhet så nu måste jag knäppa på fläktarna och kanske tillomed öppna balkongdörren , jobbigt .

Vill verkligen inte bo kvar här , det är alldeles för dyrt för att vara så dåligt skick på lägenheten , bor faan billigare mitt i stan är vad vi gör 1.3 mil utanför och så ska det INTE vara .

Men det värsta med det hela är ju att vi har tre månader uppsägning , fick inte ens 1 månad vilket dom flesta brukar ge till ungdomar men inte då .

Snåla jävlar .

Jaja , vi får se hur det blir med allt , vi har ju tittat lite efter lägenheter och det finns ju några som är intressant så vi får väl se .


Vad dagen bjuder på får vi se , en prommis hade jag tänkt mig iaf sen får vi se .

Jag har lust att hitta på ngt men vi får väl se hur stor ork min käre man har när han kmr hem :p


Ha´de

Bvc

Av Jenny Burman - 1 juli 2010 18:03

Igår vart det första Bvc besöket , drog ut lite på tiden med tanke på att dom typ var omöjlig att få tagi men till slut så :p hehe


Prinsen hade varit så duktig så och lagt på sig bra :)

Han skötte sig utmärkt under besöket , vart lite sur mot slutet när han inte fick mammas tutte när han sa till men men :)


Födelsevikt: 3470

Längd vid födsel: 54

Huvudmått vid födsel: 34


Vikt vid hemgång: 3565


Vikt vid Bvc besök: 3925

Längd: 55,5

Huvudmått:37


Mamma har grädde i tuttarna sa Bvc tanten :p

Nästan ett halv kilo på en vecka , duktig kille på att äta :)


Jaja , iaf så vart Jenny glad när hon märkte att det var skit väder idag men glädjen fösvann fort , för nu är lägenheten exakt lika varm som vanligt eftersom den förbannade solen har kikat fram igen !

IRRITERANDE !


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards