19900327

Alla inlägg den 13 februari 2010

Av Jenny Burman - 13 februari 2010 17:18

Halloj !

Snart ska min mor dra iväg på pyjamasparty , haha , snart 50 och ska på pyjamas party . Hehe , dom är så rolig .

Lite kul oxå :)


Ja , så ikväll är man ensam hemma , eller ja min bror är hemma men honom ser man inte mkt av eftersom han ahr polare här :p hehe

Ja vad jag vela med detta inlägg vet jag inte , kände för att skriva men nu försvan allt ur huvudet :p


Ni suger på att kommentera , förutom dom anonyma som inte verkar ha så mkt till liv då :p hehe


Pussas :)

Av Jenny Burman - 13 februari 2010 12:22

Tror ni man blir just nå sugen på att åka ivägg och bara handla söder sig eller ?

Har suttit och kollat runt lite på ikea och jysk och så nu , är ju lite saker som fattas tills vi ska flytta .

Säng skulle min far fixa så nu får han allt hålla det han lovat :P

Har vi tur så får vi hans för han skulle byta , den är nice :)

Ja sen är det ju typ matbord , för jag är så less på mitt :p hehe , men det har jag hittat ett som vi ska kolla på hade jag tänkt .

800 för bord + fyra stolar , inte alls farligt faktiskt riktigt billigt tycker jag .

Men sen måste vi ju mäta och greja lite oxå för köket är inte så jätte stort så vi får se hur stort brd vi får plats med .

Sen är ju även jag och Viktor sugen på att tapetsera om så vi känner att det verkligen är vårat , men det ska vi prata med fastighetsägaren om , vi får se .

Tror inte det ska vara ngt problem , men sen är det ju så att det mest viktiga får gå först och när vi känner att vi har råd så köper vi tapeter så får mamma tapetsera , hon kan det där hon vettu :p hehe

Så , först och främst , säng då men det skulle pappaa fixa .

Matbord , har ett på G .

Tvbänk , vi får se , jag har kanske en lösning på det eller så får vi kolla runt efter ngt som inte är så fasligt dyrt , jag tänker liksom inte ge 2-3000 kr för en tvbänk .

Sen är det soffbord , har en lösning på det med som inte ska kosta så mkt mer än hundra lappen , men vi får se :)

Allt löser sig :)

Ja , det finns nog ingen som är lyckligare än mig just nu .

Jag trivs med situationen grymt mkt nu , bara ligger och myser och planerar och funderar över lägenheten .

Alltså visst vissa gånger kmr det vara jätte jobbigt och det kmr vara kämpigt med pengar , men jag har verkligen stora förhoppningar om att det kmr lösa sig , det känns som att det kan bara bli bättre .

Jag hoppas verkligen att detta leder till ngt för Viktor så vi slipper leva på andra .

Jaja , nu ska jag ringa till mor och fråga om jag ska sätta på pärer .


Tjingeling :)

Av Jenny Burman - 13 februari 2010 00:33

Hej hopp !


Ja vart ska jag börja , hmm .

Viktor var ledig idag , sköööönt att kunna sova ut tsm en dag .

Vi skulle ha haft en film kväll igår kväll eftersom han var ledig dagen efter men ja ni kan alla gissa hur den slutade .

Ja precis , Viktor hann inte se mkt film förens han sussa som ett litet barn så jag kollade själv , hehe , det gick bra det med :)

Kollade iaf på Rolandz the movie , halv bra film , alltså han är ju rolig stund vis men jag hade förväntat mig mer .

Sen vart det My sisters keeper , tror jag den hette .

Svin bra film ni bara MÅSTE se den , så tack för tipset Johanna :)

Efter det tyckte jag att jag lika gärna kunde sova eftersom jag ändå var ensam vaken .

Somnade efter ett tag , tog inte så fasligt lång tid innan jag joinade min käre pojkvän .

Vaknade vid halv tio idag , Viktor sov fortfarande lika djupt , jag gick upp och kissade och var sen tvungen att skrika på Viktor att han hade en objuden gäst nere hos sig , deras äldsta hund har en förmåga att gå ner och kolla om det finns ngt gott nere på nedervåningen och då kan allt hända .

Vad som helst kan bli uppätet :p hehe

Ja sen dess så flöt det väl på , Viktor testa skotern lite .

Har man en gång börjat åka , jag menar alltså inte att det var första gången Viktor körde , så kan man inte sluta åka .

Sen vart det duschen , sen stan , sen hem , sen in till Viktors farmor och prata lite :)

Alltid lika trevligt som vanligt .

Sen åka skoter :p Hehe , kulkul :)

Sen in och vänta på Viktors pappa , han kom , vi pratade , dom duschade , vi åkte till stan , åt på Kina , Viktors papap bjöd , tacktack :)

Sen hem till Viktor , packa mina grejer , eller ja det viktigaste :)

Sen dra till stan , sen hämta Freddan , sen åka till Alfta , äta semla , kolla tv , in till Bollnäs , släppa av Freddan och Viktor vid bussen och nu sitter jag här :p hehe ,

Älskar när det händer lite om dagarna , nu när jag i princip inte gjort ett skvatt den senaste veckan .

Ja det var min dag och jag tror även att den får sluta här , iaf snart .

Jag ska kolla runt lite och kolla vad ni uppdaterat på era bloggar mm :p


Ja just det ja , lägenheten .

Vi tackade ja till lägenheten idag , ska dit senare i veckan och skriva på papper :)

Så nu ÄNTLIGEN kan vi flytta :)

Så alltså , från och med 1 Mars blir jag Söderhamnsbo igen , lika som när man var liten flicka :)

Ja , jag kan ju säga så här , vissa saker kmr jag sakan enormt med att bo i Alfta , men vissa saker ska BLI så skänt att slippa .

TEX dryga grannar som int evet hur man beter sig efter tolv en vanlig vardag , grannar som ska föra ett himla oväsen så fort dom ahr lite folk hos sig och grannar som ställer upp porten hela nätterna på vintern så alla får sviiiiiin kallt i sina lägenheter .

Men så finns det ju även postitiva saker med Alfta oxå :p

Va inte orolig jag kmr snart på en hög med negativa saker med att bo på det nya stället oxå :)

Hehe , och dom raderna får avsluta detta inlägg .

Vi hörs om några timmar skulle jag tro , ha det bäst .


Godnatt och sovgott , pussas :)

Ovido - Quiz & Flashcards