19900327

Direktlänk till inlägg 9 februari 2010

Trött !

Av Jenny Burman - 9 februari 2010 07:09

Jag är såååå jävla tröt !


Fy faan hatar att vakna , hatar att inte kunna sova så länge man vill , tills man själv vaknar .

Men på et sätt är det ganska skönt att inte sova bort hela dagarna , men förmodligen kmr det sluta med att jag sover bort hela denna dag oxå , brukar vara så .

Har ju inte spec mkt att göra så då brukar det bli att man slumrar till .

(ser inlägget konstigt ut pga felstavning så är det för att Viktors tangentbord är lite som det är , det har en egen vilja ibland :p)

Jaja , iaf .

SOm ni kanske förstår så är Viktor alltså och jobbar idag , prima tycker jag för det betyder mer pengar , vilket betyder enbart positiva saker så jag klagar inte alls jag , tycker det är skönt att vi kan vara ifrån varann men ändå ses varje dag :)

Iaf så gårdagen va jag alltså ensam , men jag sov typ bort hela dagen , somnade väl om vid halv åtta eller ngt pga att det finns hundar som inte riktigt vet hur man beter sig , sen sov jag till  typ halv ett eller nå , jaja , skönt och vara utvilad , sen vart det lite gloma gamla repriser på datan .

Sen vart det tvätta lite och sen så var Viktor hemma så då kollade vi på en film för han behövde ligga ner lite och vila , tar på krafterna att stå och skotta snö hela dagarna :p hehe , sen vart det mat och sen ringde Viktor till han som har lägenheter här i Kungsgården , hade pratat med honom dagen före så dom hade bestämt att viktor skulle höra av sig , så då gjorde han det .

Vart att springa ner och sätta igång en till maskin med tvätt sen hoppa in i bilen och åka till Kungsgården för att kolla in lägenheten .

Vad ska jag söga , den var ganska liten , en två men dock liten ändå .

Fast den var ändå mysig , ja vad ska amn säga , både jag och Viktor vill ha den , det är bara det att vi vill inte , eller vi kan inte ta den om vi inte helt säkert vet at vi har pengar till den .

Alltså vi måste ju klara av hyran , vi har ju pengar till två hyror helt säkert men det kan ju bli en tredje hyra oxå om det är så att det tar lite tid innan vi får hjälp från annat håll .

Men sen är det ju så oxå att behöver vi inte hjälp från typ soc eller ngt sen så är det ju ingen som blir gladare än jag , för jag menar , det är ju bara att hålla tummarna att Viktor kan få fortsätta jobba så mkt som möjligt där han är nu , för då kanske vi slipper leva på soc vilket inte känns som en lockande tanke .

Ja vi får se , vi har iaf till två hyror , sen så har ju soc sagt att dom kan börja betala , så vi får väl se om dom håller vad dom lovar .

Lägenheten iaf , kanske ni vill veta lite om men det får nog vänta tills vi har bestämt oss om vi ska ha den eller inte .

Det som gör hela saken värre är att han inte tänker hålla lägenheten hur länge som helst för oss , det finns fler som vill ha den men vi är först at få den om vi vill ahd en , men vi måste typ ha bestämt oss på fredag . Det är svårt det där när det aldrig går att få ett rakt svar från soc om dom kan gå in och hjälpa om vi behöver det sen , utan det tar flera veckor för dom att besluta hur dom ställer sig till saken . Jaja , nog pratat om lägenhet , jag håller iaf alla fingrar och tår för att det ska lösa sig så vi får den där lägenheten .


Nu ska jag nog inte trötta ut er mer utan återgå till mitt paradise hotel tittande som jag har ägnat den mesta tiden åt dom senaste dagarna :p hehe , vi får se om det blir ett till inlägg senare :)


Förresten vore det skit trevligt om ni kunde skicka tips om nå bra bloggar man kan läsa , eran egen eller ngn annans kanske som även ni läser .

Älskar att läsa bra bloggar :)


Ha´de , pussas :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Burman - 12 november 2010 14:33

Ja , igår vart det en tripp till Alfta , det behövdes . Va helt underbart att få lite ensamn tid med Johanna , bara snacka skit och va precis som förr i tiden . Träffade även på Miia på bussen till Alfta , det var ett trevligt litet återseende :)...

Av Jenny Burman - 10 november 2010 14:04

Ja äntligen är det lite vitt ute . Det har man längtat efter . Idag när jag klev upp så hade jag en julkänsla i kroppen , precis så som det känns när man kliver upp när man ser julpynt överallt , snö på hustaken och backen och en gran som lyser upp...

Av Jenny Burman - 9 november 2010 23:30

Jaha då va hösten slut oxå , även om jag inte tror att denna snö kmr ligga kvar så kan man väl fortfarande säga att det är vinter :p   Jävlar va jag är sugen på att ta med Melvin på typ öppna förskolan eller nå liknande , hmm tål att funderas på ...

Av Jenny Burman - 9 november 2010 17:33

Ja idag är det Tisdag och jag tycker att jag precis klev upp men kl är snart sex , herregud dagen har flygit iväg . har fixat lite här hemma idag , städade klart det lilla som vart kvar sen igår sen satte vi upp en lampa i köksfönstret , jag sydde ...

Av Jenny Burman - 8 november 2010 22:36

Eller snarare städa städa städa fram din sura min...... Nej riktigt så illa är det väl inte men herregud va jag inte kände för att städa idag , det är förmodligen därför vi fortfarande håller på :p Men snart så är det skinande rent ! Lillkillen...

Ovido - Quiz & Flashcards