19900327

Alla inlägg den 17 juni 2010

Av Jenny Burman - 17 juni 2010 20:12

Har haft kraftiga värkar idag , började vid halv fyra , la mig i ett bad med förhoppning om att det skulle kännas mindre men det gjorde det inte .

Efter att ha haft ont till och från ett tag så började jag små kolla lite på kl , ca 10 minuter mellan värkarna .

Ringde förlossningen om pratade med dom för jag vet ju inte riktigt hur det ska kännas så jag är inte säker på att det är just värkar .

Berättade hur det låg till hon tyckte jag skulle ta det lugnt och om jag kan sova inatt så är det bara bra , blir det värre eller om det kmr oftare så skulle jag höra av mig igen så så nära är det väl inte men det gör sjukt ont när det kmr så jag hoppas på en bebis inatt eller i morgon :)


Nu ska jag testa klippa Viktors hår får vi se hur mkt jag hinner innan det kmr en ny värk , får väl helt enkelt ta en paus då :p


Ha´de

Av Jenny Burman - 17 juni 2010 10:36

Ja nu är dagen med stort D här och ännu har det inte hänt ngt .

Sov länge idag vaknade för typ en timme sen , låg kvar i sängen ett tag och filofiserade lite :p hehe

Precis när jag klivit upp fick jag ett samtal från min faster som var tvungen att höra om jag hade åkt in för hon hade drömt inatt att jag åkt in för att föda så hon var tvungen att kolla om det var sant :p hehe

Tror det är fler än jag och Viktor som är ivriga på att den lille ska komma ut :p hehe

Får frågan om jag har åkt in eller känt ngt typ hundra gånger per dag .

Viktors mamma är nog värst på att fråga , hon frågat hundra gånger under dagen när dom är på jobbet om jag har hört av mig nå och om jag känt ngt under natten eller under dagarna , sen skickar hon när Viktor har kommit hem och så blir det ett eller två sms till innan hon lägger sig . Haha , ja herregud .

Jag blir nästan lite stressad av att alla frågar hela tiden men men , man måste väl förstå att det även är spännande för övrig släkt och vänner oxå :p hehe

Det blir ju liksom första barnbarnet för både viktors mamma och min mamma och pappa så man får ha lite överseende med alla frågor :p hehe .

Iaf så är det beräknat tills idag så nu har den lille på sig till tolv inatt att kika ut , och vi hoppas på att den gör det .

Läste på liberos hemsida om denna vecka och det stod så här:


"Det kan vara ytterst frustrerande att passera det beräknade förlossningsdatumet, men du är inte ensam. Det är inget ovanligt med detta, och 90 procent av alla kvinnor som har passerat vecka 40 får sina barn före slutet av vecka 42..."

Va väl kanske inte det mest uppiggande man kunde läsa , hade varit bättre om det stod :
Grattis det är snart på väg att sätta igång , vilken minut som helst .
Men även jag förstår att dom inte kan skriva så men det är ju det man vill höra nu . hehe
Iaf så pratade jag och viktor mkt igår när vi va ute och gick och det stora samtalsämnet är så klart bebben , det skulle inte förvåna oss om den lille stannar inne tills på lördag för då fyller  Viktors morbrors barn Elin 2 år , om jag inte fattat helt fel hon fyller iaf på lördag , så då blir det två barn i samma månad och samma dag tillochmed :p hehe , jaja , det är väl sånt som visar sig .
Nu ska jag slita mig från datan och kolla i frysen om jag har ngt jag kan göra i ordning till en hungrig man som vill komma hem till sin käresta på lunchen :p
Ha´de
Ovido - Quiz & Flashcards