19900327

Alla inlägg den 13 november 2009

Av Jenny Burman - 13 november 2009 15:11

 

Hej hopp !

 

Idag är det fredag och jag vaknade i morse och var tvungen att se till så att Viktor kom upp sen somnade jag om och sov till tio ungefär , låg kvar till kvart över :p

Sen var det bara att hoppa in i duschen , sen promis med Berta .

Sen hem och försöka få ngn ordning på håret som var blött blött blött . Lite smink , frukost och borsta gaddarna sen var det bara att dra till Cfl .

Skrev en ansökan (eller vad man ska kalla det) om att börja läsa vuxvård , så får vi se om det blir ngt , berodde på hur många som sökte . Men han trodde att det skulle bli , dom flesta brukar komma in med sin ansökan sent sa han . Så det är bara att hålla tummarna , känner ju att jag måste verkligen ha en utbildning så jag kan få jobb så jag har råd att ge mig själv och mitt barn eller mina barn den framtid dom förtjänar . Känns ju lite dumt att få barn och inte ha ngn inkomst alls , visst det kmr avra tufft men jag tror på att kärlek är så mkt mer värt än pengar . Pengar löser sig alltid (hoppas jag iaf) , förösker ju iaf så gott jag kan .

Fick brev idag om att jag ska på möte hos soc nästa vecka , får vi se hur det går .

Får se om jag kan få ngn hjälp med lägenhet , för det här går verkligen inte .

Mamma har ingen plats för mig hemma hos sig , kan ju liksom inte bo med Viktor och ett barn plus mamma och bror i en trea . Det går ju bara inte .

Pappa går det inte heller att jag bor hos , kan inte bo med pappa ett barn och viktor i en trea heller . Dessutom så KAN inte jag och min far vara uppe i varandra så mkt , det är nog med att jag måste stå skriven här hemma för att kunna skriva in mig på arbetsfömedligen (vilket jag redan gjort) och för att få söka till Cfl .

Beviset på att det inte går med mig och min far i samma lägenhet kom igår kväll , visst det har gått sjukt mkt bättre än vad det brukar men jag orkar inte med att hela tiden gå och vänta på nästa utbrott som jag eller pappa ska få , för jag vet att det är lika mkt bådas fel , ingen av oss är bättre än den andra .

Men iaf , jag känner att jag kmr inte stå skriven här länge till om det blir mkt bråk , för jag ahr hellre en bra relation mellan mig och pappa än att det ska bli som förr , och om det då krävs att vi inte ska va så mkt uppe i varann så är det väl så .

Well well , nu vart det ett klago inlägg igen , men det är bara så skönt att få skriva va sig ibland .

Så jag håller alla tummar jag kan , och hoppas att jag har turen på min sida så jag kan få hjälp iaf bara ett tag så jag kan skaffa en lägenhet , så jag och Viktor verkligen kan bo tsm och skaffa oss ett riktigt liv tsm , just nu känns det som att vara uppe i våra föräldrar tar för mkt på krafterna , för stör man sig på ngt så går det oftast ut över fel person , i mitt fall så går ofta min ilska ut över Viktor , vilket jag vet är fel . Men han är alltid nära så han blir som min kalgomur , han blir den som får ta smällarna av allt tjaffs (när det är tajffs) . Det är inget jag är stolt över att den jag älskar och vill dela mitt liv med är den som jag trycker ner och tjaffsar och bråkar på . HAr skit dåligt samvete efter att jag  har skrikit eller bråkat på honom .

Men men , nu vart det ännu mer klagande :) Haha , expert på det jag :p hehe

 

Nu till lite positivare saker , JAG LÄNGTAR SOM EN TOOOOOK TILL 26-27 NOVEMBER !!!!!!!!!!!

Ullared , shopping , komma bort , vara med Johanna , massa mys , prat och ensamtid :) Härligt ge mig nu !!!!!!!!!

 

 

Saknar dig Johanna !

Älskar dig Viktor !

Längtar efter dig bebismage/bebis !

:)

Ovido - Quiz & Flashcards