19900327

Alla inlägg den 19 november 2009

Av Jenny Burman - 19 november 2009 23:18

Blir ett till inlägg förresten eftersom jag går in i vecka 12 idag :)

Vecka 12

Barnet:

Ca 5.5 cm och 25 gr. Barnet rör sig mycket i livmodern utan att du märker det. Det finns redan 60 ml fostervatten i livmodern. Hjärnan är i en viktig utvecklingsperiod. Barnet har ögonlock och tandanlagen är på väg. Det går inte att se vilket kön barnet har vid en ultraljudsundersökning även om könsorganen börjat utvecklas. Man kan bara ana skillnaden på flicke- och gossebarn då könsorganen är helt färdiga.

Mamman:

Om du ligger ner kanske du kan känna livmoderns kant strax ovanför blygdbenet? Kan du fortfarande ha dina vanliga kläder? De flesta har vid den här tidpunkten varit på sitt första inskrivningsbesök hos barnmorskan.

Av Jenny Burman - 19 november 2009 23:11

Igår hände inte mkt, jag följde mamma på Boa , sen åkte vi på elgiganten och köpte en ny gps eftersom den andra dampar :p

Sen hem och sitta lite vid datan , sen drog jag till Viktor :)

Sov där och myste .


Och idag vaknade ma vid elva , åt frulle och va ute med vovven :)

Sen vid två åkte jag vi hem till pappa så jag fick duscha så och byta kläder :p

Sen åkte vi på möte med soc , det gick väl som det gick . Vi får se hur det blir med allt , just nu känns det som att jag bara vill ifrån Söderhamn och vill bo i Alfta så förmodligen så blir det nog så . Vi får se .


Jaja , nu har jag inge mer att skriva , är inte så aktiv här jag vet men jag har ingen ork till att skriva :) Det kmr nog snart :)


Ha´de :)

Ovido - Quiz & Flashcards