19900327

Alla inlägg den 10 december 2009

Av Jenny Burman - 10 december 2009 16:13

Halloj tänkte skriva lite nu :p


Igår va jag och Viktor till Soc , och jag hoppas dom kan hjälpa .

Efter det vart det dela på pizza för vi orkade inte göra i ordning ngt annat :p hehe , sen vart det svensson svensson :p

Och jag lyckades somna en sväng på soffan :p hehe , sen var det bara att kliva upp och piggna på så man kunde fara iväg igen .

Åkte och träffade jobbcoachen en timme , inte för jag vet om jag har ngn lust att göra det vi pratar om men jag vet ju att jag måste . Men jag har verkligen ingen ork till att springa runt och försöka hitta jobb , sen jobba ngn månad bara så får jag barn sen . Men men det är väl bra om jag får ngt så jag får lite pengar . Men Viktor får fasen se till att försöka hitta ngt han med :p men jg vet ju att han försöker så :p hehe

Efter jobbcoachen så vart det hem och äta sen tvn , svensson svensson hela kvällen :)


Sen spelade jag och Viktor lite kort och sen vart det kväller :)


Och idag har inte hänt mkt alls .

Vaknade vid elva eller nå sen , frukost , mer svensson och sen lata och prata massa med Viktor :p

Och nu har Viktor precis åkt hem , så får vi se när vi träffas igen :)

Ikväll hoppas jag på att få träffa Johanna en sväng :p Trevligt trevligt :)


Nu har jag inte så mkt mer att skriva :)


Ha´de :)

Av Jenny Burman - 10 december 2009 10:00

Vecka 15

Barnet:

Har ditt barn anlag för mörkt hår, är det nu som det mörka pigmentet börjar produceras. Ögonbrynen växer ut. Lillhjärnan och ryggmärgen är anlagda. Den tunna huden är täckt av det färglösa lagunohåret som troligtvis finns där för att hålla kvar fosterfettet på barnets hud. Det försvinner först i slutet av graviditeten. Genom den sköra huden kan man se små, tunna blodkärl. Kalcium lagras för att skelettet och dess benmärg behöver det för sin utveckling. Barnet kan hicka och gör andningsrörelser med bröstkorgen.

Mamman:

Ditt hjärta har ökat sin kapacitet. Förklaringen är den ökande blodvolymen. En del kvinnor kan uppleva hjärtklappning vilket är helt ofarligt. De värsta trängningarna efter att ofta gå och kissa har antagligen släppt. Livmodern har vuxit och utvecklas i första hand uppåt vilket innebär att trycket nedåt brukar lätta.

Ovido - Quiz & Flashcards