19900327

Alla inlägg den 31 december 2009

Av Jenny Burman - 31 december 2009 22:48

Jaha , då var det sista dagen på detta år .

Dagen har varit precis som alla andra dagar , sov till ett , affären , hem , packa ur , käka lite sen spelade jag och Viktor GH .

Sen började jag med maten , la kött och grejer i marinad .

Sen skalade vi räkor , inte sååååå kul men det går bra när man hjälps åt :)

Sen lite mer spel , sen börjades det med maten , klyftpotatis och kött , med bea och sallad :) Mums !


Sen har dagen bestått av att göra ngt åt denna röra som min bror är så lat att han inte orkar göra ngt åt , vi har delat up sysslorna här hemma men det funkar inte så bra .

Han sköter inte sin del av avtalet .

Men fick påbörja lite idag så kom han faktiskt och tog över efter ett tag , känner att jag har humöret på topp och lite extra energi idag när jag sluppit gjort allt själv eftersom Viktor är här .

Så jag funderar på att fortsätta städningen , toaletten skulle behöva sig en omgång .

Det är ju lika bra att fortsätta städa när man ändå har energi till det :p Kanske inte är världens roligaste grej att göra kl elva på nyårs afton , men det spelar mig faktiskt ingen roll .

Vi blir ändå bara hemma så :p

Vid tolv slaget blir det , skålning och sen kex och ost med rökor så klart :) Hehe


Nu kallar städningen , vi får se hr mkt jag hinner innan energin försvinner :)


Hoppas alla har en super trevlig sista dag på detta år :)


Ha´de pussas :)

Av Jenny Burman - 31 december 2009 11:00

Vecka 18

Barnet:

Barnet väger cirka 150 gr. Barnet är känsligt för ljus och det kan göra grimaser och reagerar på ljud och stötar.

Mamman:

Är du förstföderska kan du troligen uppfatta de första rörelserna från barnet, men det kan också dröja ytterligare ett par veckor. Det beror både på hur barnet ligger, var moderkakan är placerad och om du ger dig tid till att känna efter. I början kan du uppleva det som att det bubblar till i magen. Många beskriver det som att det ”fladdrar”. När det inte längre går att ta fel på vad det är du känner kommer du förstå att du har känt av barnets allt starkare rörelser en tid. Känslan av att barnet verkligen är en självständig individ och att du är dess mamma infinner sig allt lättare. De flesta kvinnor mår bra under den här tiden i graviditeten. Det är ofta en harmonisk period och många upplever att håret, huden och ögonen får en ny spänst och glans.
Det är nu i vecka 18 ni erbjuds ett rutinmässigt ultraljud.

Ovido - Quiz & Flashcards