19900327

Alla inlägg den 11 december 2009

Av Jenny Burman - 11 december 2009 23:37

Dagen , hmm ja .

Vaknade pratade och började på med lussebullebak , elle som Johanna hade sagt lussegulle ;) hehe .

Sen affären och handla mat och grejs till knäck :)

Träffade på Jessica och Suss utanför Ica dom stod och sålde , eller ja Jessica stod och sålde med klassen , gick in och handlade det vi skulle på affären sen ut och handla lite av småtjejerna :)

Vart en mjuk pepparkaka och nå rågbröd :) Vart lite pengar till deras kassa iaf :)

Pratade med Suss om att åka till dom senare för att prata och umgås vilket var ett tag sen .

Men vi for iaf hem först när vi hade bestämt att vi skulle ses senare .

Hem och baka klart lussegullarna som hade stått på jäsning medans vi for till affären . Dom var , hmm va ska man säga :p En aning feta :p hehe

Men men , gräddade dom och under tiden började med maten , det blev tacos som är mmmm så himla gott :)

Efter maten , slänga sig i soffan framför tvn , vart Navy csi .

Sen duschen , sen måla naglarna och vid halv åtta typ så for vi till Suss och skulle kolla på Idol finalen med henne och Kennet .

Pesse Pung var inte hemma , hon var på byn och sprang som vanligt :p Hehe , men Dennis och Lelle var ju där iaf .

Det vart glögg och fika framför tvn med allihopa och självklart Idol final :)

Måste bara säga att Calle var klart bäst idag , han var så himla underbart duktig i kväll , Erik sjöng faktiskt bara falskt enligt min mening .

Så mina röster gick självfallet till Calle , alltså vart såååå besviken när han inte vann .

Fast iofs hade jag det på känn , alla småflickor röstade väl upp hela vecko pengen på Erik så .

Men jag tycker liksom Erik låter som vem som helst , han låter som Danny och Darin och alla dom där flickidolerna som sverige redan har .

Calle hade ju iaf en lite fränare lite speciell röst , han va liksom inte vem som helst .

Ja menar lyssna på vinnar låten , Calle va helt klart bäst , som sagt han gjorde den till sin egen .

Den lät inte lik ngn annan , det var liksom Calle som sjöng ingen tvekan .

Han har en röst man lätt skulle känna igen på radion , dessutom ett plus i kanten .

Han är ju huuuur ur gullig som helst , jag menar herregud karl , problem med brudar , nej du det kan du inte ha .

Att Erik är poppis för sitt utseende , sure , men det är ngt spec med killar som inte ser ut som alla andra om ni förstår va jag menar .


Nej men nog om det innan ngn av småflickorna som röstade på Erik börjar skriva hotbrev till mig :) Hehe ,

Skämt och sidor , jag menar så klart inte att det BARA är småflickor som tycker om Erik , för sure han har en jävla röst men den är bara en aning för vanlig för min del .

Sen säger jag inte att det är ngt fel på att gilla honom , absolut inte :)

Titta nu vart det mer prat om det ändå , herregud va svårt det var att släppa ämnet tydligen :p hehe


Men vidare till mitt liv då , hehe .

I morgon måste jag försöka komma upp vid nio tiden , tråkigt när det är helg men va faan så jävla tidigt är det inte ändå :p hehe

Ska nämligen få skjuts till S-hamn av min kära mor , vi ska hämta upp Viktor .

Om han nu behagar att komma upp vid halv tolv-tolv tiden , vilket jag VERKLIGEN hoppas , annars jävlar .

Efter vi FÖRMODLIGEN hämtat upp Viktor så bär det av mot Sandarne , ska hem till min faster eftersom hon , jag och Viktor ska ner till Gränges .

Hon ska hälsa på sina barns farfar och jag ska hälsa på farmor medans jag ändå är nere , och viktor följer med för han har inte träffat min farmor , eller igentligen nästan inte ngn från min släkt .

Känns ju lite dumt med tanke på att vi varit tsm ett tag , kanske inte sååå länge , och så ska vi ju ha barn :)

Han ahr ju självklart träffat min far och min mor , även min lillebror (rimmade det ? haha ,) Och för sisådär en vecka sen träffade han min storebror , vilket inte är så konstigt att det tagit sån tid eftersom han är en VÄLDIGT upptagen människa , med vad ? Ja fråga inte mig , livet skulle jag tro :p hehe

Min ena faster har han oxå träffat , och hennes kärlek . Jag undrar om han inte träffat en till faster oxå kasnke ? Hmm , det var väl inte så viktit iaf :p

Det jag egentligen försöker komma fram till är att han inte träffat så stor del av min släkt , inte ens hälften av dom , han har väl minst två fastrar kvar , en moster , en morbror och sisådär en 13-15 kusiner och en sisådär 7 kusin barn :p hehe och så självklart farmor den bästa som finns i min släkt :)

Eller iaf en av dom :)


Oj och nu vart det här ett sånt där jobbigt långt inlägg , vet inte ens om det är ngn som orkar läsa hit :p hehe , men det är ju upp till er .

Har ju varit dålig på att blogga ett tag så jag tar väl igen det nu då :) Hehe

Iaf så måste jag ju oxå berätta att större delen av släkten vet nu att jag ska få barn kan jag tänka mig , berättade för farmor för ca två veckor sen , pirrigt men det gick bra :)

Ingen som sagt ngt negativt om det än så länge iaf , och jag hoppas ju innerligt att dom håller det för sig själv orkar inte med tjaffs just nu . Men jag vet ju att det finns säkerligen tankar som surrar runt i dom flestas huvud , spec om jag känner en del i min släkt . Men det är ju inget jag orkar lägga energi på :)


Mår i vilket fall JÄTTE bra nu för tiden , eller ja jag kan ju inte säga att det inte märks på mitt humör eller tröttheten , men i stora drag känns allting toppen just nu :)

Jag ser fram emot allt och längtar spec till 7 Januari då vi ska iväg på ultraljud :)

Trevligt och se den lille så att säga :)


Nej men nu msåte jag lämna datorn innan detta spårar ur känns det som , herregud är ju snart en novell detta ju . hehe


Iaf , blir inge bloggande på ngn dag eftersom jag ska hälsa på farmor .

Så vi hörs väl igen när jag kmr hem , ni får ha det såååå himla bra .


Godnatt och sov sååå gott ,

Pussar // Jenny

Ovido - Quiz & Flashcards