19900327

Alla inlägg under november 2009

Av Jenny Burman - 6 november 2009 16:59

Nu har jag precis diskat bort all disk så nu slipper man gnäll när far kmr hem :p

Nu väntar jag bara på att Viktor ska komma hem så ska vi duscha och sen får vi se om vi går till Johnny en sväng lät som att Viktor vela dit och dricka öl :p hehe , men vi får se vad vi orkar :p hehe ,


Har sutti och kollat på folk som fått barn , verkar så myyyysigt .

Vill ha bebben nu :p Fast det klart jag vill ha stooooor bebismage först :p hehe , Jaja det tar väl den tiden det tar :p

Känns som att jag redan lagt på mej ett par kilo men det kan ju va för annat än bebben , vem vet :p hehe


Nu ska jag ut med Berta vi får väl se när min kära Viktor behagar att komma hem , låter som att han är på infart snart iaf :p


Ha en mysig fredag , det ska iaf jag försöka med :) 

Av Jenny Burman - 6 november 2009 13:43

Dagen har varit seg , trött som ett as även fast det vart en tidig kväll för mej igår .

Kollade en sväng på film sen la jag mej vid tio , skönt skönt .

men så va man tvungen att vakna vid halv sju i morse , låg kvar till efter sju iofs men sen va det bara att kliva upp och skjutsa iväg Viktor till Johnny .

Sen dess har jag varit vaken . Åkte hem och kissade Berta sen åt jag frukost och sen har dagen rullat på , ringde och sa ifrån mej det där nedrans abonemanget (stavas?) även fast det var lockande billigt men va faan det brukar aldrig bli så billigt som dom säger , jag håller mej till mitt kontantkort :)

Sen ringde jag och pratade med HC här i Söderhamn om vaccin och så blir att jag åker dit till veckan och tar det , är lika bra med tanke på att jag är med barn . Annars vette faan om jag hade tagit det faktiskt .


Jag vill att dagen ska gå fort så Viktor kmr hem igen "/ Saknar att ha ngn att bråka på ;) Hehe

Hoppas att pappa kmr hem med nya sängen idag så vi slipper sova på soffan när vi är här :p

Vi har fortfarnade inte planerat att sova ngn annan stans med tanke på att Viktor ändå måste hit på mornarna så det blir Sandarne hela helgen :) Men inte klagar jag inte :p

 

Nu blir det promis med Berta sen vila middag en sväng tror jag :)

 

Vi hörs , ha´de :)

 

BTW längtar satan till Ullared :)

Av Jenny Burman - 5 november 2009 21:15

Jahapp :)

 

kvällen var sen igår , kom inte hem förens vid nio tiden igår kväll . Då ställde vi oss och gjorde mat , fiskgratäng MUMMS :)

Sen vart det tv ett tag och sen bäddade vi i ordning i soffan åt mej och på en madrass på golvet åt Viktor , blev en natt till i Sandarne :)

 

Idag vart det en riktig slö dag . Massa tv tittande och så klart promenader med vovven :)

Sen for vi hem till Viktor och hämtade lite kläder och grejer .

Blir ännu en natt i Sandarne eftersom Viktor ändå ska hit i morgon bitti , ska med Jhonny till Sudsvall eller nå :p hehe , så i morgon blir man helt ensam "/

Men det ska väl gå det oxå , Berta är ju iaf hemma :p hehe

 

Nu blir det film tror jag sen blir det kväller :)

Nattinatti .

Av Jenny Burman - 5 november 2009 21:00

Vecka 10

Barnet:

I graviditetsvecka 10 börjar fosterperioden som varar ända fram till förlossningen. Det är 56 dagar efter befruktningen. Alla organ finns på plats men är ännu mycket omogna. De skall fram till fullgången tid mogna i takt med att barnet växer. Hjärtat som slagit sedan graviditetsvecka 5 är fullt utvecklat. Många av hjärnans och nervsystemets funktioner är redan färdiga. Sköldkörteln börjar frisätta hormonet thyroxin som är viktigt för cellernas energiomsättning.

Längden är ungefär 30 mm och vikten 15 gram. Det är en fördubbling sedan vecka 7. På fingrar och tår syns antydan till leder och naglar. Könsorganen utvecklas. Barnet svävar omkring i en vätskefylld hinnsäck. Det simmar i ett lagom tempererat och saltat vatten. Barnet kan bilda små mängder urin, på så vis produceras hela tiden nytt fostervatten. Innerörat bildas, men några ljud kan inte barnet uppfatta förrän senare. Smaklökarna utvecklas och ögonen drar sig framåt för att finna sin plats. De kan uppfatta ljus men ännu inte blinka.

Mamman:

Du lever med din graviditet dag och natt. Kanske sover du sämre än du brukar. Det är helt normalt om du behöver gå upp och kissa både en och flera gånger per natt. Kläderna spänner antagligen runt magen men ännu räcker det troligen med att knäppa upp en eller ett par knappar.
Du kan känna dig svullen i hela kroppen. Många får gaser i tarmarna eftersom tarmarna rör sig långsammare och fördröjer matsmältningen. Livmodern är stor som en grapefrukt.



Älskar dej Viktor <3

Av Jenny Burman - 4 november 2009 09:00

Fick reda på igår att denna dag oxå skulle innehålla ett möte genom arbetsförmedlingen .

Möte på CFL idag , 10.15 - 12.00 .

Efter det hem och hämta Viktor och hund , sen dra och hjälpa pappa .

 

Ha´de :)

Av Jenny Burman - 3 november 2009 18:00

Möte på på gamla brandstationen kl 09.00 :p

Kom på det efter många om och men så jag pallra mej dit då för att sitta i flera timmar , trodde jag :p

Men det visade sej att det inte alls höll på till 15.00 utan vi vart klar vid 12.00 :) HÄRLIGT !

Så då åkte man hem till viktor igen då , och dagen flöt på som vanligt .

Sover i Sandarne :)

Av Jenny Burman - 2 november 2009 20:22

Jag är smart har glömt vilken tid jag ska på möte genom arbetsförmedligen i morgon "/



Av Jenny Burman - 2 november 2009 17:51

Hejhopp !


Igår lyckades man somna relativt tidigt ändå , somna före tolv iaf :p

Vaknade 06.20 och var tvungen att kissa så det va bara att kliva upp och sen var det omöjligt att somna om så jag låg breve Viktor ett tag men han låg bara och snarkade och sov så jag gick vidare och la mej i soffan och kollade på tv .

Åt lite frukost och greja , vart risgrynsgröt ;) MUMS !

Jag längtar tills Julen kmr , fy va underbart .

Synd att det inte kommit ngn snö än , inte så jag har sett den iaf , för när det snöat i Alfta har jag inte varit där "/

Men jag tycker att snön kan ta och komma nu , tycker att det är grymt mysigt att vakna på mornarna och se hur det ligger ett vitt täcke överallt , mmm *drömmer mej bort*

Ja du julen skulle inte sitta helt fel just nu , fast först och främst kan det få bli den 26-27 November .

Då blir det Ullared så det ryker om det . HÄRLIGT :)


Dagen då , hmm ja , va ska man säga .

Vaknade alltså vid tjugo över sex , åt frukost och kollade tv . Sen vaknade Viktor till och frågade vad jag gjorde vaken och vid halv nio , nio tiden somnade jag om igen , sov till elva :p sköööönt !

Efter det känns det som att jag bara sutti i telefonen , först försökte jag ringa chefen på Hemtjänsten men hon var på möte , TYPISKT , sen försökte jag ringa barnmorskan ist , inte heller tillgänglig . SUCK .

Så då ringde jag Halebop , sa ifrån Viktors abonnemang , tänkte säga ifrån mitt med men det känns som att det kanske blir billigare . Och så är jag ganska lättlurad och vill att det ska va som dom säger , men vi får se om jag kanske ringer i morgon och säger ifrån mitt med . Hehe , sen ringde jag barnmorskan hundra gånger utan svar och chefen med , desamma där .

Tillslut fick jag tagi chefen och fixade det jag skulle , sen barnmorskan , pratade med henne om vaccin och hon tyckte jag skulle ta det så fort som möjligt .

Så jag ringde HC me vart inte ett dugg klokare av det så vi får väl se vart allt leder :p


Sen satt Viktor vid datan ett tag och jag kollade på ngn gammal film , typ mitt liv som hund eller vad den heter , halv rolig film . Lite gammal men sköööönt än då :p


Sen for vi hem mot Viktor och nu sitter vi där hemma vid varsin dator och tråkar som vanligt :p hehe , får väl se om det blir nörda data hela kvällen eller hur det blir :p


Ha´de :)

Ovido - Quiz & Flashcards