19900327

Direktlänk till inlägg 17 maj 2010

Måndag 17 Maj

Av Jenny Burman - 17 maj 2010 22:26

Hejsan hoppsan :)


Idag är det exakt en månad kvar tills det lilla livet är beräknad men min m or tror att den kmr kika ut en vecka tidigare , och inte mig emot om jag säger så :) Hehe , underbar dag har detta varit :)

Vaknade vid halv tio i morse , hade iofs varit vaken hundra gånger då redan och varit upp och kissat men ändå , kände mig alldeles lagom utvilad och bara myste av synen av min man som låg bredvid och snosade , myyyysfaktor hög :)

Var längesen vi kunde ligga och dra oss och vakna när vi vela , eller iaf han :p hehe ,dagen flöt på och vi låg kvar läääänge i sängen och myste .

Duschade och sen klädde på mig , slängde i oss lite frulle och fortsatte sedan hemåt mot Viktors mor och far för att släppa ut hundarna , men dom hade släppt ut sig själva .

Dom hade bestämt sig för att öppna balkongdörren själva och gå ut och roa sig ist för att sitta inne i det fina vädret och vem skulle inte släppa ut sig själv i detta väder som vi haft idag ? Helt underbart , typ 22-24 grader varmt och soooool för fulla muggar , visserligen för varmt om man sitter helt stilla i solen med fullt med kläder och inte en blåst så långt ögat ser , men underbart på sitt sätt ändå :)

Sen for vi in mot stan för att avnjuta en glass i sommarvärmen , Bertis följde med , men hon tyckte att det var lite för varmt så vi letade upp en plats i skuggan och satte oss i bakluckan med henne för att hon skulle svalka av sig :)

Sen vart kl mkt och vi var tvungen att åka hem med Bertis för att sen bege oss mot Bollnäs , skulle ju på föräldragrupp .

Kom dit alldeles när vi skulle gå in , vart lite stressigt där ett tag , men vi hann :)

Satt där i två timmar och lyssnade på komplikationer och allt vad hon nu tog upp bm .

Lite mer intressant än förra gången och tiden gick sjukt mkt fortare än förra gången kan jag säga :)

Efter det gick vi med bm för att göra en kontroll , det vanliga , väga , mäta och lyssna .

Vikten stannade på nada viktuppgång sen sist så allt som allt ligger viktuppgången på nio kilo sen jag vart med barn , ganska stolt , hade tänkt mig typ 29 kilo :P Hehe , nej men hade trott att det skulle bli fler kilon än det har blivit men det får gärna stanna på den vikten jag har nu , har ju massa kilon sen tidigare som jag oxå måste ta tagi sen när den lille är ute så :p

magen stod still på samma mått med , vart 35 denna gången , men förra var det ju nästan 35 så ingen skillnad nästan .

Hjärtljuden låg på ungefär 146 , prima :)

Huvudet neråt och fixerad så nu är vi redo , får gärna komma när den vill nu :)


Hmm , nog pratat om det nu , efter bm vart det fara hem till mor och hämta modem och grejer för nu har internetet ÄNTLIGEN blivit överflyttat :) Tack för det , det tog sin tid !

Så nu har vi internet , RIKTIGT internet och inte nå mobilt skit :p Hehe

Mor bjöd även på lite mat , kycklig och ris , sallad och bea .

Mumma i magen , vart även lite efterrätt , glass , maränger och chokladsås :)

Sen hemfärd , fixa in internet och nu sitter jag här och skriver så mina tjocka prinskorvara snubblar äver tangenterna :)

Men nu blir det ingen mer uppdatering idag tror jag , ni får nöja er med det lilla ni får :)


Ha´de , pussas :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Burman - 12 november 2010 14:33

Ja , igår vart det en tripp till Alfta , det behövdes . Va helt underbart att få lite ensamn tid med Johanna , bara snacka skit och va precis som förr i tiden . Träffade även på Miia på bussen till Alfta , det var ett trevligt litet återseende :)...

Av Jenny Burman - 10 november 2010 14:04

Ja äntligen är det lite vitt ute . Det har man längtat efter . Idag när jag klev upp så hade jag en julkänsla i kroppen , precis så som det känns när man kliver upp när man ser julpynt överallt , snö på hustaken och backen och en gran som lyser upp...

Av Jenny Burman - 9 november 2010 23:30

Jaha då va hösten slut oxå , även om jag inte tror att denna snö kmr ligga kvar så kan man väl fortfarande säga att det är vinter :p   Jävlar va jag är sugen på att ta med Melvin på typ öppna förskolan eller nå liknande , hmm tål att funderas på ...

Av Jenny Burman - 9 november 2010 17:33

Ja idag är det Tisdag och jag tycker att jag precis klev upp men kl är snart sex , herregud dagen har flygit iväg . har fixat lite här hemma idag , städade klart det lilla som vart kvar sen igår sen satte vi upp en lampa i köksfönstret , jag sydde ...

Av Jenny Burman - 8 november 2010 22:36

Eller snarare städa städa städa fram din sura min...... Nej riktigt så illa är det väl inte men herregud va jag inte kände för att städa idag , det är förmodligen därför vi fortfarande håller på :p Men snart så är det skinande rent ! Lillkillen...

Ovido - Quiz & Flashcards