19900327

Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

Tisdag 25 Maj

Av Jenny Burman - 25 maj 2010 18:57

Jag vill att min förlossning ska sätta igång nu :)

Ingen vore gladare än mig då , jag vill hålla min bebis och snuffa bebishuvud ;)


Ja sorry för dålig uppdatering :p

Gårdagen spenderade jag hos min faster innen i stan , farmor min har ju hittat upp så man är ju tvungen att hälsa på henne .

Är ju inte så ofta man träffar henne , vilket är väldigt synd .

Men men , finns ju inte så mkt man kan göra ngt åt , hon bor ju trots allt över 20 mil härifrån så .

Iaf vart det massa bebis prat när jag var där , alltid trevligt att höra andras fölossnings historier , spec farmors .

Märks ju att det var en helt annan tid då , farmor fick ju ligga på BB i en vecka och fick inte vara uppe och röra sig , skulle dom på toa hade dom fått typ en hink bredvid sängen . LÄSKIGT .

Kul att sitta där och skita när man delade sal , farmor och dom var 8 st på hennes sal när hon låg en av gångerna . Kul toa besök :p hehe

Och så var dom tvungen att vara lindan , för att magarna skulle dra ihop sig , farmor sa att det gjorde väldigt ont när dom lindade dom eftersom dom drog åt så mkt .

Som om det inte vore droppen så var dom ju tvungen att ligga där själva , utan man eller tidigare barn och så kom barnmorskorna eller sköterskorna eller vad dom va , in med barnen när dom behövde ammas annars fick dom vänta en veckan innan dom fick se barnet .

HEMSKT , man vill väl vara uppi sitt barn så mkt som möjligt i början , eller ja hela tiden men det är ju i början man knyter dom första banden till sitt barn , det är då man påbörjar sin mor och dotter/son relation ju .

Ja herregud va hemskt det måste ha varit , att vara helt utan stöd under och efter förlossningen .

Det var iaf kul att höra farmors historier , även faster Kerstin berättade om sina förlossningar , även om det var på 80-talet och inte sååååå fasligt längesen så var det ju ändå roligt att höra .

Hon fick inte heller ha sitt barn vid sig på kvällar och nätter utan barnen fick vara i samma sal som henne på dagarna men på kvällarna tog dom allas barn till sovsalar så fick dom spendera natten dör .

Förmodligen så har det ngt med att modern ska hinna vila upp sig i både farmors och Kerstins fall , men ändå .

Jag skulle bara bli nervös att inte ha mitt nyfödda barn vid mig eller åtminstonde veta att det var vid sin far .

Men det är tur att tiderna har förändrats , att vi inte har samma vårdpersonal som då , även fast det finns grinfittor inom vården även nu för tiden , men inte alls som förr .

Aven skönt att veta att man får ha barnets far vid sig om man vill , och att dom inte tar barnet ifrån dig efter förlossningen .


Jaja , men nog om det .

Var ett par trevliga timmar jag slog ihjäl hos faster iaf :)


Idag så vaknade jag knappt när Viktors klocka ringde i morse , märkte inte när han klev upp och kmr knappt ihåg om han sa ngt när han gick .

Va så sjukt trött , har inte sovit alls bra inatt .

Har legat och vridit och vänt på mig , varit tvungen att kissa hundra gånger och vaknat av att jag är törstig som en kamel i öknen , tror förkylningen är på väg tbx , satans förkylning blir galen om jag blir förkyld igen .

Eller så är det bara ändå som jag börjar bli täppt i näsan igen , bm sa att man kunde bli det under graviditeten , var väl ngt med att slemhinnorna i näsan sväller eller nå om jag inte minns fel , man kunde iaf bli väldigt täppt i näsan :p

Så vi får väl se om Jenny är helt utslagen om ngn dag av förkylning eller om det bara är som bm sa :p

Drygt att inte kunna andas med näsan iaf :p

Iaf så somnade jag om efter att Viktor åkt , fast jag knappt hade vaknat , sov till åtta , kissnödig , Viktors far ringde , sen somnade jag om ich sov till tio , kissnödig , sen hade jag precis slumrat till så ringde mamma , tyckte det var lika bra att kliva upp då så då förflyttade jag mig till soffan och la mig med min kära bok och fortsatte läsa .

Sen vid två kom mamma , slingade hennes hår , hon ska till Åland så hon vela slinga till håret lite :p hehe

Sen for vi till stan , lämnade tbx pappas mobila bredband och handlade lite mat .

Sen skjutsade mamma hem mig och jag började med maten , vart potatis och panerad fisk , det var mumma ;)

Och nu har Viktor åkt igen och jag sitter här ensam , tror jag ska ägna lite mer tid åt boken som jag ahr kanske 20 sidor kvar i så kan jag börja läsa en ny bok sen :p hehe


Nu får det räcka för denna gång , får se om det blir uppdatering senare ikväll eller om Viktor kmr hem så blir det nog mys i soffan :p hehe


Ha´de :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Burman - 12 november 2010 14:33

Ja , igår vart det en tripp till Alfta , det behövdes . Va helt underbart att få lite ensamn tid med Johanna , bara snacka skit och va precis som förr i tiden . Träffade även på Miia på bussen till Alfta , det var ett trevligt litet återseende :)...

Av Jenny Burman - 10 november 2010 14:04

Ja äntligen är det lite vitt ute . Det har man längtat efter . Idag när jag klev upp så hade jag en julkänsla i kroppen , precis så som det känns när man kliver upp när man ser julpynt överallt , snö på hustaken och backen och en gran som lyser upp...

Av Jenny Burman - 9 november 2010 23:30

Jaha då va hösten slut oxå , även om jag inte tror att denna snö kmr ligga kvar så kan man väl fortfarande säga att det är vinter :p   Jävlar va jag är sugen på att ta med Melvin på typ öppna förskolan eller nå liknande , hmm tål att funderas på ...

Av Jenny Burman - 9 november 2010 17:33

Ja idag är det Tisdag och jag tycker att jag precis klev upp men kl är snart sex , herregud dagen har flygit iväg . har fixat lite här hemma idag , städade klart det lilla som vart kvar sen igår sen satte vi upp en lampa i köksfönstret , jag sydde ...

Av Jenny Burman - 8 november 2010 22:36

Eller snarare städa städa städa fram din sura min...... Nej riktigt så illa är det väl inte men herregud va jag inte kände för att städa idag , det är förmodligen därför vi fortfarande håller på :p Men snart så är det skinande rent ! Lillkillen...

Ovido - Quiz & Flashcards