19900327

Direktlänk till inlägg 27 maj 2010

Torsdag 27 Maj

Av Jenny Burman - 27 maj 2010 08:27

Halloj :p


Idag är det Torsdag och jag har gått 37 hela veckor , går in i vecka 38 om man ska tro på det dom sagt efter ultraljudet , men jag tror egentligen mer på den 10 än den 17 Juni , vet inte vrf men om man ska gå enligt mensen så är det den 10 :p

Men det visar sig väl :p

Natten har varit precis som dom senaste nötterna , jobbig , typ nada sömn och massa "värk" .

Har fått så himla ont neråt , det liksom trycker på och stramar och ilar och känns som om hela bäckenet ska explodera i tusen bitar .

Kanske är på gång snart ?

Viktor trodde iaf att vi skulle behöva åka in i natt han för igår kväll tröck det på ordentligt neråt , det högg till varje gång det tröck på men det kan ju vara länge kvar ändå :p hehe , vi får se

iaf så påbörjade vi packning av väskan som ska med när vi ska in och föda , skit svårt att veta vad man kmr behöva när man aldrig har fött förr :p hehe

packade lite kläder åt bebben och mig sen vart det inte mkt mer .

Ska filura ett tag vad jag behöver , eller rättare sagt vad vi behöver :p hehe


Iaf så skulle försäkringskassan börja betala ut min föräldra penning denna månad , skulle få den runt 26-27 maj sa dom när jag pratade med dom för typ två veckor sen .

Har jag fått nå pengar ?

Svar nej , så jag är lite irriterad , tycker bara att det krånglar när man har med dom att göra så nu sitter jag och väntar på att dom ska ringa upp .

Det är ju iaf en sak som är positiv med dom , att dom har fixat så man kan lämna nr så ringer dom upp när det är ens tur ist för att man ska behöva sitta i 20 min i kö .

Är det ngn som ngnsin har kommit fram till försäkringskassan fort ?

Jag har då banne mig inte gjort det , får jämt vänta typ 20 min , drygt som satan .


I morgon är det dax för besök hos bm , får se om det hänt ngt denna gång då eller om magen står still , lika som vikten .

Kan ju iaf hoppas att vikten står still , vill egentligen inte gå upp mer nu , eller det vore bra om jag inte gjorde det så det är lättare att få bort skiten sen , så kanske man kan få bort lite av det gamla som hänger kvar sen innan oxå :p det vore ju skänt :p hehe 


Jaja , nu hoppas jag på telefonsamtal snart så jag kan lägga äta frulle och lägga mig och läsa lite bok sen :p


Ha en underbar dag !

 
 
Jenna

Jenna

27 maj 2010 09:28

Oj hur har du lyckats få att dom ska betala ut föräldrapenning innan barnet kommit ens :S ?
För att dom ska betala ut de måste dom ju ha in lappen som du får på bb när barnet är fött ?
Annars måste man ha läkarintyg och grejer på att man inte klarar av att jobba och sånt och därför får pengar. Jag vet inte men de är så jag fick sagt till mig iallafall :)

http://www.gumsalumsa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Burman - 12 november 2010 14:33

Ja , igår vart det en tripp till Alfta , det behövdes . Va helt underbart att få lite ensamn tid med Johanna , bara snacka skit och va precis som förr i tiden . Träffade även på Miia på bussen till Alfta , det var ett trevligt litet återseende :)...

Av Jenny Burman - 10 november 2010 14:04

Ja äntligen är det lite vitt ute . Det har man längtat efter . Idag när jag klev upp så hade jag en julkänsla i kroppen , precis så som det känns när man kliver upp när man ser julpynt överallt , snö på hustaken och backen och en gran som lyser upp...

Av Jenny Burman - 9 november 2010 23:30

Jaha då va hösten slut oxå , även om jag inte tror att denna snö kmr ligga kvar så kan man väl fortfarande säga att det är vinter :p   Jävlar va jag är sugen på att ta med Melvin på typ öppna förskolan eller nå liknande , hmm tål att funderas på ...

Av Jenny Burman - 9 november 2010 17:33

Ja idag är det Tisdag och jag tycker att jag precis klev upp men kl är snart sex , herregud dagen har flygit iväg . har fixat lite här hemma idag , städade klart det lilla som vart kvar sen igår sen satte vi upp en lampa i köksfönstret , jag sydde ...

Av Jenny Burman - 8 november 2010 22:36

Eller snarare städa städa städa fram din sura min...... Nej riktigt så illa är det väl inte men herregud va jag inte kände för att städa idag , det är förmodligen därför vi fortfarande håller på :p Men snart så är det skinande rent ! Lillkillen...

Ovido - Quiz & Flashcards