19900327

Alla inlägg under maj 2010

Av Jenny Burman - 8 maj 2010 19:11

 


 



 


Nu hem till grillen och fetta i sig mat , ha´de bäst :)

Pussas !

Av Jenny Burman - 8 maj 2010 15:00

Tråkigt att man ska bli bortglömd bara för att man inte bor kvar i Alfta , att man ska bli bortglömd bara för att man är med barn och inte kan dricka .

Det verkar vara det enda som betyder ngt för folk .

Jaja , trött på alla falska människor iaf , jag är glad att jag flyttat från skiten så jag slipper alla inbitna jävla Alftabor som säger en sak och gör en annan .

Nej fy faan för människor som är som er !

Våga stå för vad ni tycker och sluta kom med era dåliga lögner !


OVER AND OUT !

Av Jenny Burman - 8 maj 2010 13:28

Jaha , hej på er :)


Idag är det Lördag och jag sitter hemma hos Viktors mor och far och nördar lite dator eftersom Viktor jobbar :p


Och nu tog det stopp , jag vet inte vadjag ska skriva :p haha , nej men jag får väl berätta lite om gårdagen då :p

Hehe , gårdagen innehöll inte mkt mer än att Viktor jobbade , sen beställde vi Kina , handlade lite chips och dipp och åkte hem och avnjöt en underbar måltid ;)

Sen vart det tvn , senare när maten hade lagt sig lite så vart det chips och dipp , glodde lite på så ska det låta och Happy Gilmore (stavas?) sen vart det sängen , låg och pratade läääänge tills vi tillslut somnade :p

Har inte sovit sköööönt över huvudtaget inatt , nej fy fasiken .

Mina nätter innehåller allt mer bara små små stunder av sömn för att sen vakna av att magen spänner , bäckenet gör ont , eller att min höft strejkar .

Usch det där med sömn som jag älskat förut är ngt av det värsta jag vet just nu .

Ska jag vara helt ärlig så är det inte mkt som är roligt längre , jag kan inte sitta i soffan för då spänner , trycker och gör det ont .

Men jag kan inte heller ligga i soffan eftersom jag gång på gång måste byta ställning , ligger jag på sida så går det ett tag tills den lille där inne kmr på att h*n ska jävlas med mamma och ligga och sparka och trycka på alla möjliga onda punkter .

Ja herregud om det kunde vara över nu snart :p hehe , jag ber till gudarna att dessa sex veckor som är kvar ska gå grymt fort och att jag INTE är lik min mor som gick över två veckor med båda sina barn .

Nej fy , bara tanken på att det ska vara 8 veckor kvar ist för 6 får mig att vilja gråta .

Haha , nu tycker ni säkert att jag är skit larvig men det är inte spec kul när det hela tiden trycker och spänner och när man väl hittar en ställning som funkar någorlunda då strejkar bebis ist och ska börja jävlas :p hehe , det är inte konstigt att jag är på dåligt humör flera gånger per dag , att jag har lätt till gråt och att mitt liv bara känns allmänt jobbigt i vissa lägen .

Men jag älskar allt som sker ändå , jag skulle inte vilja byta det mot ngt .

Jag ska ju bli mamma , jag menar vem skulle vilja byta bort det ? Nej inte jag iaf , så det är väl bara att bita ihop dom här sista veckorna och visa att man är kvinna nog för jobbet som gravid och blivande mamma :p hehe .


Idag så vet jag inte hur länge min karl blir borta , vi får väl se .

Han blir väl borta så länge han orkar , eller tills hungern tar över .

Blir iaf grillat idag tror jag :p hehe , om jag kmr ihåg att köpa kol när jag ska iväg och handla :p Jag är ju GANSKA (eller väldigt) glömsk nu för tiden .

Jag surrar runt som i min egen lilla värld , men det får alla runt omkring mig ta :)

Man får helt enkelt ta mig med en nypa salt just nu och ha överseende med mitt svängande humör :)


Nej nu ska jag sluta skriva innan jag surrar till det för mkt för er som läser om de ens är ngn som läser min blogg längre ?

Jaja , jag hoppas det :p


Förresten ska jag försöka komma ihåg att ta med min kamera ngn dag hit så jag kan slänga upp bilder på magen , har ju knäppt nästan varje vecka så det finns ett antal bilder att ladda upp så ni får se hur det utvecklas och gror i mig :p Hehe ,


Ha´de pussas :)

Av Jenny Burman - 7 maj 2010 15:21

Hej , och förlåt !

Herregud vad jag är dålig på att uppdatera , fy mig ;)

Nej men det blir å när vi inte har fått vårat kära internet än .

Vi har försökt i typ två månader att få internetet flyttat från min gamla adress till den nya här i Söderhamn , men Telia verkar inte vilja ha mig kvar som kund :p Hehe , nej men skämt och sidor .

Massa missförstånd har det varit och tydligen har dom praktikant yra på Telia för det är två st som gjort fel när dom skrivit in flytten så det har liksom inte blivit riktigt regristrerat om jag fattade tjejen jag sist talade med riktigt .

Men nu ska det iaf va på g , har fått bekräftelse på att det är gjort så inom 8 dagar ska vi ha vårat internet och det hoppas jag verkligen för jag saknar att skriva i bloggen och kunna hålla koll på allt folk där ute som oxå är med barn , känns som att jag missar så mkt när jag inte har internet , men jag kan ju känna så nu oxå bara för att mina dagar inte innehåller så mkt mer än att umgås med den lille i magen :p hehe ,


Iaf , hörde jag att en av dom som jag vet är med barn fick sitt barn igår , ingen jag umgås med eller pratar med eller så men jag gick i samma klass som henne i typ tre månader förr :p Hehe , vill iaf bara säga Grattis till Ellinor , inte för att jag vet om hon läser detta men grattis iaf :p hehe ,

När jag hörde att hon fått så blir jag ännu mer sugen på att få våran lilla krabat , känns som att det är väldigt nära nu men ändå så långt borta :p hehe ,

Iaf , nog pratat om det .


Herregud det känns som att på dom här 2 månaden eller vad det är sen jag skrev ett inlägg här så borde det ha hänt hur mkt som helst men som sagt det händer inte så mkt mer än det som har med barnet att göra , eftersom jag fortfarande inte har ngt jobb , vilket jag tycker är grymt skönt att jag inte har för jag har ingen energi till att göra så mkt mer än att strosa runt just nu känns det som :p hehe ,

Iaf så är det en väldigt livad krabat jag har i magen och jag kan säga att jag tycker det börjar bli grymt tungt och jobbigt just nu , känns som att jag är stor som ett hus , jag klarar knappt av att sitta , måste ha ngn konstig halvliggandes ställnig eller sära på benen så dom slipper trycka upp magen och ändå tycker jag inte att jag är såååå stor så jag ska ha såna stora problem men jag kan lova att det trycker på .

Andningen tar stryk och ligga på rygg är grymt skönt för att vila höfterna men man får passa så huvudet inte ligger för högt för då tar det emot rejält när man ska försöka få in lite luft i lungorna . Haha , gud vad jag klagar men va fasiken , jag vill ha ett slut på detta nu , men jag vet att jag kmr sakna magen och allt liv och rörelse oxå .

Men min högsta önskan just nu är ju att kunna ligga på mage igen :p hehe , jag som aldrig kunnat sova på annat än mage har ju som sagt haft väldiga problem nu när magen varit ett hinder för att kunna snurra runt och lägga mig på mage :p hehe ,

Jaja , det kmr en tid när jag får lägga mig som jag vill igen :p hehe , och inget ont som inte har ngt gott med sig :p


Iaf gick jag in i vecka 35 igår så har gått 34 fulla veckor nu , endast sex veckor kvar :p

Hehe , var även till bm i måndags och allt såg bra ut som vanligt , hjärtljudet låg på 150 , lite lägre än dom andra gångerna , socker på 4,5 vlket jag haft varje gång tror jag :p hehe , min viktuppgång var nu uppe i 9 kilo samanlagt så jag är nöjd men vill helst inte lägga på mig mer nu , nu räcker det :p hehe , och magen mätte nästan 35 så stor har jag allt blivit :p


har tänkt på en sak som jag hört eller läst ngnstans vet inte om det stämmer men har iaf hört att om man drömmer att man föder en flicka så blir det en pojk . Att det liksom blir tvätremot för det man drömt om , ngn som vet om det ligger ngn sanning i detta ?

Fast det kanske är svårt att veta , men det kanske finns ngn som det stämt för :)


Jaja , nu surrar jag bara så nu ska jag släppa detta inlägg och försöka komma tbx så fort som möjligt , lovar att det inte ska ta två månader till innan jag skriver ngt , för då är jag förmodligen moder åt ett underbart litet mirakel :)


Ha´de pussas :)

Ovido - Quiz & Flashcards