19900327

Alla inlägg den 10 oktober 2009

Av Jenny Burman - 10 oktober 2009 21:00

Ja idag är det alltså lördag .

Jag vaknade inte förens vid tio idag , la mej och läste lite bok och tog mej en sovmorgon innan jag tog en kisspromenad med Berta . Jonas hade ju varit ut med henne inte allt för länge innan så hon klarade sej . Hon log ändå och sov när jag vaknade .

Men när Berta började bli lite orolig förstod jag att hon kanske skulle behöva kissa , så jag klädde på mej och tog en promenix med henne .

Efter det så la jag mej i soffan igen och läste mer , håller på att läsa en mkt bra bok nu . Började iofs med den igår kväll och har typ 3 sidor kvar men men , den var inte så svår läst dessutom var den sååå himla bra så det är inte sant . Är en sann berättelse om en pojke i Sundsvall som föds med en sjukdom , och sedan vid bara 6 månaders ålder dör pga just sin sjukdom . En hemsk berättelse om ett barn och dess familjs lidande . Hemsk hemsk hemsk , har gråtit huuuur mkt som helst , blir verkligen rörd av att läsa den . Jag menar det får en att fundera hur man själv hade reagerat , vad hade man gjort ? Hur mkt skulle man orka ? Och framför allt hur orkar man med att se ett barn , sitt eget barn bara försvinna mer och mer ? Hemska saker . Men boken är verkligen att rekomendera , den heter Tille-Lille och man får följa Tilles mammas egen dagbok .

Well well kan väl inte avslöja hela boken , men det känns som att det är ett måste att läsa den , bara för att se styrkan hos föräldrarna hur dom klarar sej igenom allt .


Nog pratat om det , efter att ha läst lite till i boken kom Miia över . Vi satt och prata och kollade lite på datorn . Efter ett tag bestämde vi oss för att gå ut och gå en sväng så vi tog en promenad på 45 minuter med Berta . Hon har inte alls den kondition som en hund borde ha men men hon är så söt ändå ;) Efter promenaden vart det hem o sätta sej vid datan igen . Sen åkte Miia hem för att äta och jag la mej och läste lite till i boken ;) Sen vart det Ica för att handla mat med bror . Det vart tacos idag och det satt VÄLDIGT fint kan jag lova ;) Miia kom till oss på Ica så åkte hon med hem igen , min bror gjorde nästan all mat själv idag , de enda jag behövde göra var att steka på köttfärsen . Han har blivit såååå duktig så ;) Haha .

Efter maten så vart det spela kort med Miia och hör och häpna MIN bror vela va med och spela kort , helt j*vla otroligt :p Men men det va kul att hitta på ngt med honom oxå för en gångs skull :)

Nu har vi spelat kort ett bra tag och nu bestämde jag mej för att jag skulle uppdatera mina små läsare lite :p

Nu sitter jag och Miia bara och väntar på att våra pojkar ska höra av sej .

Vill verkligen åka till min snutt , saknar honom enormt mkt .Vill kramas :)


Ja för er som vill veta hur det går me barnet och allt så har jag nog inte ngt riktigt svar på det , vet ju liksom inte hur det ska kännas :P men illamåendet och tröttheten sitter i , så oxå mina ömma bröst :) Så allt är väl som det ska vara då kan jag tro :) Det kmr så klart mer uppdateringar så fort det börjar hända lite grejer :)

Som sagt , den som väntar på ngt kan inte vänta för länge (elle väntar alltid för länge ;))


Ha´de , natti och allt de där :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards