19900327

Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Jenny Burman - 16 oktober 2009 23:55

Nu är firandet över , Viktor fick rolig present av sin farmor och farfar , han fick tre paket , ett paket var det ett paket skinka i , det andra en limpa och det tredje en brödrost . Haha , tror dom är trött på at vi springer och lånar deras brödrost hela tiden ;)

Hans farmor var värsta gullig när hon skulle hålla sej för skratt när han öppnade paketen , hon var som et litet barn på julafton :)


Well well sen vart det en tur med bilen i skogen och sen hälsade vi på Bosse , sen stan och käka raggaburgare ;) Sen hämtade vi upp Freddan och åkte till Mo och dom tömde båten på vatten och så kollade vi till stugan . Allt var lugnt :)

Sen hem till Viktors mormor en sväng och sen lämna Freddan och så stan en sväng till och nu är vi hemma och ska kolla på Johan Falk som vi inte hann tidigare för Viktors farmor kom typ precis efter jag skrivit klart förra inlägget :p


Nattinatti , ha´de !


Älskar dej Viktor Wickberg <3

Av Jenny Burman - 16 oktober 2009 22:30


Vecka 7

Barnet:

Ca.10 mm. Det nya lilla livet i din mage växer med 1 mm varje dag och på en vecka har det fördubblat sin längd. Dess hjärta slår och pumpar blod ut i vävnaderna till den lilla kroppen vars huvud nu går att urskilja. Det går tydligt att se strukturerna i barnets ansikte. Skelettet består i början av brosk men nu börjar förändringen som kommer att fortsätta tills barnet är ungefär 20 år. Handen har samma form som en paddel. Barnet är nästan genomskinligt. Det går att urskilja huvudet och svansen, likaså hjärtat, ryggraden och det som skall bli fingrar i händerna. Underhuden har inte bildats än men bindväven som är början till hud är på väg. Ögonen utvecklas men än finns inga ögonlock. I det som skall bli hjärnan är det en intensiv aktivitet redan nu. Olika delar av den primitiva hjärnan börjar få sina egna specifika funktioner och kopplingar mellan nervcellerna utvecklas fortlöpande. I slutet av den här veckan är ditt blivande barn stort som en ärta. Med ultraljud går det att mäta längden och att registrera hjärtslagen. Det går också att se om du väntar mer än ett barn.

Mamman:

Av och till kan du känna dig yr och körtlarna på dina bröstvårtor blir tydligare. Ännu kan ingen se på dig att du väntar barn men de flesta kvinnor känner förändringar i kroppen.


 


Av Jenny Burman - 16 oktober 2009 17:57

Nu har älsk kommit hem och vi har precis äti , klyfytpotatis och lövbit med bea :)

Gott gott :)


Nu ska nog vi kolla på en till Johan Falk film och myyysa tills de börjar komma främmande :p


Magen har sköt sej heeeela dagen :)

Är bara lite illamående efter jag äti men det är jag i stort set jämt :)


Ha´de !

?

Av Jenny Burman - 16 oktober 2009 15:31

Jag vet inte hur man svarar på kommentarer :p Hehe , jag vet är inte så teknisk men men .

Fick iaf en kommentar av Ella och jag känner mej taskig om jag inte svarar , så ett kort svar kmr här :p


Jag känner mej inte spec orolig eller jo det klart jag känner mej orlog när jag får så där ont , men jag har ju inte ont hela tiden så det är nog ingen större fara .

Jag har ju hela tiden tänkt att om det blir värre eller sitter i längre så ska jag höra av mej till bm . Men eftersom jag bara har värk i typ 5 minuter per gång så tycker jag inte at det är ngn fara än . Jag kanske är dum när jag tänker så ? Men jag blir bara mer orolig själv om jag går och tänker på at det kan vara ngt fel .

Kanske är egoistiskt av mej att tänka så men eftersom jag vet att det kan värka likt mensvärk så känns det bättre att kanske inte ta upp det på en gång , vill ju inte tjata och oroa mej själv :)

Men jag uppskattar at du gav mej råd :)

Och jag beklagar ditt missfall och tackar för lyckoönskningarna :)


Så som sagt så har jag inte haft ngn värk idag , idag känns allting bra .


Men nu ska jag ut och kissa med hundarna :)


Ha´de !

Av Jenny Burman - 16 oktober 2009 13:47

 

Grattis på min sötnos idag förresten , hela 18 år :)

Älskar dej mer och mer för varje dag <3








Nu Johanna är det bara två veckor kvar så är det din tur ;) hehe

Av Jenny Burman - 16 oktober 2009 13:08

Vad är du för en mäniska , hur f**n orkar du hålla på ?

Jag blir helt jävla knäsvag när jag tänker på hur jävla mkt kraft du måste lägga på att ljuga varje dag , hur orkar du ?

Och framför allt hur orkar du tro att vi tror på dej ?

Du säger ju för f**n olika till alla och du vet ju at vi snackar med varann .

Nej det här var bara för mkt , nu får du f**n ge dej !!!!


Ja Hallå iaf :)


Asså jag förstår inte hur en människa orkar hålla på , hur orkan h*n ljuga om allt ? Få allt att låta som att det är så synd om just h*n ?

Hur orkar man kliva upp på mornarna och veta att man större delen av dagen kmr gå runt att ljuga , asså det är inte ens normala saker h*n ljuger om , det är liksom allt . Allt h*n säger är lögner . Jag förstår inte , jag har för fasiken svårt att orka med livet ändå ibland om jag dessutom skulle gå och ljuga hela dagarna för alla och då menar jag VERKLIGEN ALLA . Då skulle jag fasiken aldrig orka med en enda dag av mitt liv . Att liksom alltid gå och fundera på vad man sagt förr så man säger rätt och inte säger olika måste ta nå enormt på krafterna . (Fast iofs är inte det ngt problem som denna människa har efter som h*n jämt säger olika till alla )

Ja jag kan verkligen inte förstå hur en människa kan funka så , och spec inte hur en människa kan bli så , du va ju liksom inte så förr . Det har ju börjat nu . Jaja , jag säger då det man slutar aldrig förvånas över dej.


Ja nog pratat om den enormt jobbiga människan .

Idag har jag inte hunnit med mkt eftersom jag vaknade vid halv ett så jag har bara varit vaken i typ en timme .

I morse vaknade jag vi 5 , hon var väl 05.10 när jag vaknade första gången , upp och kissa som vanligt sen tyckte jag inte att det var ngn idé att somna om eftersom viktors mobil och min mobil ändå skulle börja ringa och ha sej om ett tag så jag låg vaken .

Vid 05.55 började klockorna att tjuta , men Viktor vaknade ovanligt fort faktiskt , annars brukar jag vakna av mobilen och få väcka honom men inte idag . Idag vaknade han och knäppte av den själv . Men jag tror han hann somna om innan den andra ringde , tyckte han snosade lite högt :p hehe , sen kom han far och knackade på dörren . Så dåtyckte jag att det var dax att börja prata med honom så han vaknade till , hans far knackade en gång till så då knäppte jag på lyset . Taskigt men jag vet ju att man vaknar till av det :) Efter det som kom han upp och klädde på sej , sen fick han i uppgift att gå ut och kissa med Berta men hon vägrade för de spöööö regna :p

När alla åkt hemifrån så la jag mej igen och skulle sova , men det var en viss hund som heter Sune som vägrade sova och bara bråkade :p Men men , efter mkt om och men så gick han och la sej och vi sov ett tag till . Vid 9 så vaknade jag av att Sune gnällde så det var bara att kliva upp och släppa ut honom så han fick kissa . Sen kissade jag med Berta , som fortfarande tyckte det regnade lite för mkt , men hon gick med på at kissa till slut iaf . Sen fick Berta lite mat och sen kröp vi ner och sov ett tag till . Sov väl till halv ett ungefär :p Då va det dax för kissning igen . Så det var bara at kliva upp .

Sen åt jag frukost . Och sen kissade med Berta och medans jag var ute pratade jag lite med Johanna , pratade om lite saker . Sen vart det datorn och sen lite mer snack med Johanna , och nu siter jag här och skriver . Sen hör nog Johanna av sej igen :) Vi har mkt att prata om vi ;)


Ska se till att baka lite snickers oxå men ngn tårta tror jag inte jag orkar göra idag , vi får se kanske kanske inte :p

Annars kan jag göra det på tisdag så kan vi fira lite hemma hos mamma oxå :p hehe .


Nu ska jag kolla film tror jag innan jag ska ut o kissa med hundarna igen .


Magen håller sej helt lugn idag , lite illamånde i morse men det gick äver med lite sömn :p hehe


Ha´de :)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards