19900327

Alla inlägg under januari 2010

Av Jenny Burman - 5 januari 2010 20:01

"Syns ju ingenting :s"

Svar : Om man nu inte tycker att det inte syns ngt vrf kommenterar man ens då för ? Och vem är den fega skit som inte vågar stå för vad man tycker ? Ska man kommentera kan man ju iaf våga stå för vem man är . Men nu är det ju så att jag vet själv hur jag sett ut och jag vet att du är den enda som sagt att det inte syns . Sen kan man ju inte bedömma så mkt efter bilder .

Sen finns det säkert folk som tycker att jag alltid sett ut så där , men då behöver man ju inte kommentera som sagt .

Hade varit en helt annan sak om du hade vågat stått för vem du är .


"Syns ju ingenting :s , du har ju alltid sett ut sådär"

Svar : Samma svar till dig , läs ovan .

Även fast jag tror att det är samma som skrivit :p



Jag orkar inte ta åt mig av att folk tycker att det inte syns ngt , och tycker att jag alltid varit så stor .

Men snälla människa , har du sett mig på sistone ?

Har jag alltid sett lika ut hela livet eller , kan ju säga att jag är en sån som gått upp och ner i vikt hela tiden , påstår aldrig att jag varit "smal" .

Men att folk ens orkar bry sig , det är just därför man aldrig lägger ut bilder för det är alltid folk som kommenterar och inte vågar stå för vem dom är .

Det är inte det att folk kommenterar ngt negativt jag stör mig på , det är det när dom inte vågar stå för vem dom är .

Jag bliiiiiiiiir tooooookig när man ska kommeterar och tracka ner och tro att man är tuff bara för man vågar stå för vad man tycker , men man glömmer den lilla saken att man står inte för vad man tycker om man inte vågar stå för vem man är . Så hädanefter vore jag glad om man inte kommenterar så länge man inte vågar skriva ut vem man är .

Jag ska inte behöva blocka allt jag har bara för att folk inte kan fatta att det är fegt att kommentera anonymt :)


Det var allt för mig , tack och hej :)

Av Jenny Burman - 5 januari 2010 01:10

Att folk verkar intresserade av hur magen ser ut så kmr lite bilder :p

Tycker själv att det börjar synas , tycker nästan jag är för "stor" för att bara va i vecka 18 :) Men men , vem vet det kanske ligger två där inne ;) hehe .



 

Kanske inte världens bästa bilder , men men får duga man ser ju lite iaf .

Ligger ner på dom två översta och står upp på dom nedersta :p

syns bäst på den nedersta till vänster , den till höger har blivit lite utdragen när jag försökte få den lika stor som dom andra :p hehe , men men :)

Av Jenny Burman - 2 januari 2010 16:50

Vaknade typ vid halv ett idag , konstig med tanke på att hon måste vrit efter fyra innan jag somnade igår . Va helt omöjligt att sova . Låg inte bekvämt överhuvudtaget .

Det gjorde ont hur jag än låg , obehaglig känsla i ryggen .

Iaf , vaknade ett antal gånger under natten/morgonen av att jag inte låg skönt alls , ena är det sängen det börjar bli fel på eller så är jag jävligt känslig :p hehe .

Klev upp ett tag efter vi vakant idag iaf , satte oss i soffan , sen vart det lite frulle .

Sen har dagen bara flytit på .

VArit ute med Berta , kollat film , börjat städa lite .

Ja , nu har jag skrivit ofta här på slutet att jag städar .

Men det finns verkligen ngt att städa hela tiden , vi är alla ganska dålig på att plocka undan efter oss .

Och så tar vi ju bara lite i taget , och under tiden vi inte gör ngt så hinner det komma mer saker , nu låter det kanske som att det är huuuuur stökigt som helst här hemma , men det är inte så jag menar .

Det jobbigaste är väl disken .

Den tar ju aldrig slut , när man ser slutet så latar man till sig och då hinner det komma ett antal tallrikar , bestik , kastruller och glas till med tanke på att det inte är en person eller två som äter här varje dag :p hehe , och då får man börja om från noll igen :p


Men nu får det bli ett slut å skiten snart hoppas jag :p

Iaf så tror jag att det blir pizza idag med tanke på min dåliga fantasi när det gäller mat och det är ingen annan än jag som kmr med förslag eller ens gör maten så då blir det pizza . Och jag tror inte ngn av grabbarna gnäller över det :p hehe ,

Men tror att jag ska lata extra mkt och skicka min bror att hämta pizzorna :p hehe ,

Vi får se , antagligen slutar det med att det är jag som får sätta mig i en kall bil och hämta skiten :p hehe ,

Jaja , vi får se vad som händer och fötter :p


Nu ska jag vara social med min älskade gubbe ett tag så han slipper gnälla att jag bara nördar data :p hehe


Men jag älskar att läsa bloggar så det är svårt att slita sig , ngn som har förslag på ngn bra eller rolig blogg man kan läsa ?

Älskar ju att läsa om dom som är med barn i min ålder , kan man sitta och jämföra med va man själv känner och tycker .

Och se hur det kanske blir längre fram i graviditeten .

Även roligt med dom som precis fått barn :)


Jaja , ska slita mig nu ;)


Pussas :)

Wii

Av Jenny Burman - 1 januari 2010 23:30

Har nött Wii typ hela dagen :)


Känns som att jag vill lägga mig snart , men va faan jag är ju inte trött .

Skulle behöva komma i säng lite tidigare än dom senaste dagarna iaf , har inte kommit i säng före 2 dom senaste dagaran och det är jobbigt .

Man sover ju så himla länge på dagarna då ju .

Jaja , får nog skita i att lägga mig tidigt och försöka ställa kl i morgon ist , men sm sagt så är jag helt död på mornarna , helt okontaktbar .

Så vi får se hur det går .

Blir iaf sista inlägget för idag detta , vet inte egentligen vrf jag skulle skriva men jag kände för det .

Men har egentligen inget att skriva :p hehe


Jaja , godnatt sovgott då :)


Ha´de pussas :)

Av Jenny Burman - 1 januari 2010 20:26

Ledsen om ni missuppfattade mitt inlägg om att jag kände en spark .

Det var alltså på INSIDAN av magen jag kände sparken , det kändes inte på utsidan för Viktor kände alltså inte den utan JAG kände på insidan av magen :)

Ursäkta om jag är otydlig :)

Bubblande har jag kännt ett tag , och det har liksom känts som små små små sparkar på INSIDAN av magen när Viktor tagit på magen utan förvarning så där , och nu hände alltså samma sak men denna gång kändes det RIKTIGT mkt .

Jag kände att det var ngn som visade sin närvaro där på insidan .


Så nu har jag förklarat mig , men det blir ju lätt så där när man är i stundens hetta (eller vad man ska säga) att man förhastar sig och är lite dålig på att förklara :)


Pussas :)

Av Jenny Burman - 1 januari 2010 14:52

Första dagen på året :)


Iaf så är jag skit trött hela tiden , sover mer än tolv timmar per dygn och ändå är jag lika trött , och nej det är inte för att jag sover för mkt . För det går inte att få liv i mig tidigare .

Va hände med tiden jag sov före tio på kvällarna och va uppe åtta-nio på mornarna . Det var skänt och det är så jag vill ha det nu igen .

Men men , det verkar ju inte funka .

Måste kolla upp lite blodprover och kanske börja käka lite vitaminer eller nå för det här funkar inte , ngt måste jag ha brist på annars kan man väl inte va så här trött , eller ?

Iaf mamma skulle hjälpa mig när hon kmr hem , hon kmr på måndag , skööönt !


Idag blir det nog att jag och Viktor är kvar här hemma i Alfta , sen åker vi nog till Viktor i morgon , måste byta däcken tills mamma kmr hem så hon har sin bil när hon kmr hem :p Tror att det blir som vanligt .

Att jag hämtar henne i Söderhamn på måndag kväll sen åker vi hem till Alfta så blir jag kvar här ngn dag så får vi se om Viktor kmr hit dagarna senare eller om jag åker till honom , natten till den sjunde vill jag iaf att han kmr hit och sover så vi kan åka tsm till bm för han ska ju med som vanligt , vilket jag tycker är underbart , att vi gör det tsm :)


Vi har funderat ett tag på om vi ska ta reda på kön när vi gör ultraljudet , om det går att se så klart :)

Men vi har fortfarande inte kommit fram till ngt , nästan alla vill veta kön i släktenrna , men jag vet inte hur jag vill .

Jag har alltid sagt att jag inte vill veta , men nu vet jag faktiskt inte . Vore ju skänt att kunna planera lite och köpa mer kläder som passa just det kön det är men jag vet inte .

Vore kul med en suprise oxå , jaja vi får se .

Jag är helt lost iaf , snurrar bara runt massa frågor i huvudet på mig , vill bara att det ska va dagen för ultraljud nu så jag kan va lite lugn .


Nu har jag inte mer att skriva , ska försöka äta lite nu :)


Ha´de pussas :)

Av Jenny Burman - 1 januari 2010 01:43

På att det var en spark jag kände alldeles nyss .

Satt i soffan och puta med magen som jag tycker är föööör stor för att jag bara ska va i 18 vecka , iaf , Viktor kollar på mig och säger typ : Det syns verkligen att du är med barn nu . Samtidigt så tar han handen och ska känna på magen , och poff , det måste ha avrit en spark . Eller ? Nej jag kan inte ha så fel , har kännt ngt förr oxå men inte i närheten av detta , vet inte ens om det jag känt förr varit barnet .

Men nu bara MÅSTE det ha varit det , för så fel kan jag väl inte ha haft ?

Jaja , jag tror iaf att det va en spark vad skulle det annars varit liksom :)

Sen om det är det eller inte det är upp till er att bestämma vad ni tror :)


Häftig känsla iaf :)


LYCKLIG !


Hoppas att det här året blir toppen , det började ju bra iaf , när man får ett tecken från bebben :)


Älskar dig Viktor Wickberg <3

Bebisen i magen oxå så klart :)

Ovido - Quiz & Flashcards